Skip to content

Vă urez Crăciun fericit şi vă pun în pom – ca premieră absolută numai şi numai pentru Domniile Voastre, deoarece aparitia va fi in 2010

Decembrie 24, 2009

FEMEIA FIE EA REGINA (descarcare partiala dupa Craciun in format PDF)

Fire creatoare, frumos cultivată intelectual, camaradă până la a refuza în relaţiile private protocolul regal, inventivă şi de-o graţie artistică ce trezea admiraţia unor mari personalităţi ale epocii ca Pierre Loti, Mark Twain, Van Gogh, Guy de Maupassant, Charles Gounod, Frederic Mistral, Sarah Bernard, Leconte de Lisle, Sully Proudhomme, etc; deschisă ca gândire şi îmbrăţişând idei mult mai liberale decât îi permitea condiţia monarhică, regina Elisabeta a României a avut o căsnicie şi nefericită, prin moartea singurului ei copil, dar şi neînţeleasă, prin faptul că soţul ei Carol, după părerea altui cap încoronat, împărăteasa Austro-Ungariei: “…este, acest rege, cea mai prozaică fiinţă din câte există şi între ei se casca o mare prăpastie”… Pe această temă, a unei drame asemănată celei a Prinţesei Daiana, dar într-o epocă în care, în loc de paparazzi erau gravorii iar, în loc de tabloide, cronicile mondene europene se concentrau pe regina României, noul roman al lui Corneliu Leu prezintă ”cronica apocrifã a unei iubiri imaginate” dintre regină şi cel care, în ciuda soţului ei, îi dă satisfacţia impunerii unor politici liberale. Prilej de meditaţie asupra ideilor de „compromis politic”, acest roman surprinde printr-un epilog în care urmaşa la tron, regina Maria, tot printr-un asemenea love-story aduce o mare contribuţie la politicile liberale de înfăptuire a României Mari.

13 comentarii leave one →
  1. Decembrie 24, 2009 1:00 am

    Domnule, va multumim pt. onoare 😀

  2. Decembrie 24, 2009 1:40 am

    Craciun fericit D-le Corneliu Leu, multa sanatate si s-auzim numai de bine in 2010!
    Am sa agat si eu in pomul meu blogul Dvs.

  3. pastel permalink
    Decembrie 24, 2009 5:26 am

    Viata lunga domnule!
    Ma bucur ca am dat de Dv. (asa tirziu) si sper sa mai am prilejul sa va citesc si aici pe blog.
    Cu stima.

  4. Decembrie 24, 2009 7:48 am

    Sarbatori Fericite !

  5. George Serban permalink
    Decembrie 24, 2009 8:15 am

    A fost o mare bucurie, o adevarata surpriza, sa gasesc acest blog. Nu ne cunoastem dar, in timp, asa cum se mai intampla, a existat o legatura … de suflet, as putea spune. A existat un prieten comun. Se numea Mircea Dragulin. Formal, mi-a fost director. De fapt, mi-a fost prieten, frate si, in unele momente ale vietii, ca un tata. Am suportat greu disparitia lui. Stia ca imi doream foarte mult sa va cunosc. Imi vorbea despre dumneavoastra. O data, chiar v-a sunat, in prezenta mea, stabilind o intalnire. Intalnirea nu a mai avut loc.
    Profit, acum, sa va urez Sarbatori fericite, sanatate si un An Nou care sa va dea putere sa scrieti!
    Nu cred ca va arde de asta dar putini sunt oamenii cu talent care scriu despre ceea ce se intampla in jurul noatru.
    Va doresc numai bine!

  6. matilda permalink
    Decembrie 24, 2009 8:20 am

    Sărbători cu sănătate şi bucurii!
    Darul dvs. va străluci şi în pomul meu de Crăciun. Aşteptăm lansarea, o veţi anunţa, cred şi pe blog, să ştie tot poporu’ , să dea buluc !

  7. Decembrie 24, 2009 10:46 am

    Vă mulţumesc pentru că mi-aţi onorat blogul cu vizita dv. Mulţumesc şi pentru frumosul dar – de-abia aştept să-l citesc în format tradiţional. 🙂 Sunteţi oricând binevenit. Mă bucur că aveţi blog şi am să fac la fel ca prietenul Marius Mina. Vă urez sărbători luminate, sănătate şi bucurii!

  8. Decembrie 24, 2009 11:28 am

    Multumesc frumos, e primul cadou ce l-am primit de Craciun. Va multumesc si va doresc sarbatori fericite si fie ca Isus sa fie vesnic viu in inima dumneavoastra.

  9. blogideologic permalink
    Decembrie 24, 2009 12:44 pm

    Sărbători fericite !

  10. pastel permalink
    Decembrie 25, 2009 11:21 am

    Ma bucur ca v-am descoperit, eu si-n acelasi timp multi oameni de suflet, incepind cu cei prezenti mai sus.
    Nasterea domnului sa va fie un bun prilej de bucurie in casa, in familie!

  11. Decembrie 28, 2009 11:46 am

    Multa sanatate pentru d-vs si familia D-vs si fie ca anul nou sa va aduca numai bucurii!

  12. Decembrie 31, 2009 4:30 pm

    VA MULTUMESC TUTUROR CELOR CARE MI-ATI SCRIS PANA ACUM , INVIT TOATA LUMEA SA VIZITEZE SI PORTALUL http://www.cartesiarte.ro
    SI, FIINDCA LA ORA ACEASTA ANUL NOU A INCEPUT LA PRIETENII NOSTRI CARE FAC O REVISTA ROMANEASCA IN NOUA ZEELANDA, MA INCANT CU ATENTIA DUMNEAVOASTRA CANTANDU-VA „LA MULTI ANI”!

    CORNELIU LEU

Lasă un răspuns

